Sexismu v reklamách neuniknete

2. ledna 2017 v 15:31 | Krásný Člověk |  Sexualita a společnost
Sexismus je všudypřítomný už z definice. Představte si reklamu na kosmetický nebo módní výrobek. Tato reklama může mít v centru muže nebo ženu a oba tyto gendery usazovat do role buď pasivní nebo aktivní. Všechny 4 varianty si do detailu rozebereme.

Varianta 1: Středem reklamy je muž. K tomu je připojen popisek: "Buďte svůdný". Tato varianta je sexistická, neboť zobrazuje ženu jako sexuální objekt, který má muž získat.

Varianta 2: Středem reklamy je muž. K tomu je připojen popisek: "Nechte se svést". Tato varianta je sexistická, neboť zobrazuje ženu jako sexuální objekt, který je determinován k obšťastnění muže, patriarchálního dominanta.

Varianta 3: Středem reklamy je žena. K tomu je připojen popisek: "Buďte svůdná". Tato varianta je sexistická, neboť zobrazuje ženu jako sexuální objekt, jehož nejvyšším cílem je uspokojení muže.

Varianta 4: Středem reklamy je žena. K tomu je připojen popisek: "Nechte se svést". Tato varianta je sexistická, neboť zobrazuje ženu jako sexuální objekt, jehož účelem je nechat se získat.

Sexismu na ženách v reklamách prostě neuniknete.

---

EDIT: Jak vidno, takřka nikdo můj článek nepochopil. Ani Pražský poděs. Ani moje vlastní matka. Jenom můj otec, antifeminista na odpočinku, si všiml, že logika je naprosto absurdní, takže to je parodie. Logika je absurdní v tom, že ať proměnné obrátíte jakkoliv (muž x žena, dominantní x submisivní), vždy je závěr ten, že žena je vyobrazena ve špatném světle, totiž ve světle, které implikuje sex s mužem. Pošahané feministky se cítí, že je tyto reklamy deeterminují k sexu s muži. Zda je jakože vyobrazena jako objekt, který má muž získat, nebo jako objekt, který hodlá muže uspokojovat, je úplně jedno. Všechno jsou to jen záminky. Například dole v komentářích 2 a 3 se "SimpleName" a "Ja" ani neshodnou, co jsou teda sexismy na mužích a co na ženách. "Ja" tvrdí, že varianty 1 a 4 jsou sexistické na mužích, "SimplneName" zase považuje varianty 1 a 3 za shodné, tedy za sexistické vůči mužům nebo ženám.

Můžete říct, že sexismus je vůči oboum pohlavím ve všech čtyřech variantách, případně že je jen v některých variantách vůči jen jednomu pohlaví. Ale stejně tak můžete říct, že v tom žádný sexismus není. Důležité je, že toto vnímání sexismu je tak nadužívané hysterickejma citlivkama, až ztrácí význam v obecném vědomí.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 stuprum stuprum | Web | 3. ledna 2017 v 0:16 | Reagovat

Závěry ti jdou brilantně, bys mohl vymýšlet nové neotřelé sylogismy. :)

2 Ja Ja | 3. ledna 2017 v 3:48 | Reagovat

Řekla bych že první a poslední varianta jsou sexismy na mužích. Buďte svůdný říká, aby se muž ženě líbil a svedl jí. Zobrazuje jenom muže jako sexuální objekt. Poslední říká, že se žena má nechat svést, tedy přistoupit na svádění o které se snaží muž. Muž je v tomhle případě taky sexuálním objektem a žena ne.

3 SimpleName SimpleName | 3. ledna 2017 v 14:17 | Reagovat

Tento článek je také sexistický. Například varianta 1 je shodná s variantou 3 a taktéž nevidím rozdíl mezi variantou 2 a variantou 4. Sexismus je, že stavíte ženu do opačné pozice než muže, což reklamy nedělají, to děláte vy.

4 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 3. ledna 2017 v 14:38 | Reagovat

[1]: Na oboru gender studies by ji určitě ocenili. Vlastně to bude moje vstupní esej. Jdu si podat přihlášku.

[2]: Sexismus proti mužům neexistuje už z definice, protože muž je objektivně jen sexuální objekt. Jde o to, že žena je přeci něco víc, takže jakékoliv poukazování na její sexualitu je sexismus.

[3]: To právě reklamy dělají. Navíc já vytvářím jen modely. Stavím také ženu do obou pozic, čili jsou vyobrazeny jako rovné (ne-li stejné) s muži. To je pravý opak sexismu.

5 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 3. ledna 2017 v 15:07 | Reagovat

Bože, tak já ani nevím oč přicházím. Když už shlédnu nějaký stažený film, tak reklamy přeskočím a jinak na telku vůbec necivím. 8-O

6 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 3. ledna 2017 v 16:03 | Reagovat

No, sexismus všudypřítomný neni, ani v reklamách nemusí být.

7 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 3. ledna 2017 v 16:38 | Reagovat

[6]: Oukej, z tebe si utahovat nebudu. Ve skutečnosti je článek satirou na feministické pindy. Já si totiž někde přečetl nějakou polofeministickou bakalářku a z její logiky si dělám prdel v článku výše. Jak to vypadá, nebudu dobrý karikaturista. :-!

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 4. ledna 2017 v 0:24 | Reagovat

[7]: Nejsi. Myslim, že satira na "feministky" z psychicky narušených sociálních sítích, vlastně jenom z jedný a tou je TUMBLR neexistuje. Ty jsou parodií na sebe samu. Ale zajímalo by mě, co to bylo za bakalářku. On ten feminismus není špatná myšlenka, takže polofeministická bakalářka může být ve výsledku rozumná, když není psána special snowflakem z TUMBLR.

9 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 4. ledna 2017 v 0:42 | Reagovat

[8]: Polofeministicka v tom smyslu, ze valna vetsina se tykala neceho uplne jineho a ten zaver byl tak otresne feminsiticky, ze byl vyrazny jak cely zbytek prace. Ukazu ti ji. Zajima mne tvuj nazor. Oh, kez se shodnem aspon na tom feminismu...

10 Ja Ja | 4. ledna 2017 v 3:42 | Reagovat

[4]: Proč by muž nebyl taky něco víc i objektivně? A v jakým smyslu je žena něco víc? Nedává to smysl. V těch dvou případech reklama poukazuje na sexualitu ženy a v těch druhých dvou na sexualitu muže a k ženě se tam ten sexismus nijak nevztahuje.

11 .T. .T. | 4. ledna 2017 v 3:46 | Reagovat

Tohle je hra se slovíčky, ale nic skutečnýho v tom není. Pravdou je že v těch případech je 2x sexualizovanej muž a 2x žena.

12 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 4. ledna 2017 v 10:53 | Reagovat

[9]: Dej. Nebo si to klidně najdu sama, jak se to jmenuje? Odkaz?

[10]: Protože cpát feminismus do nesmyslné myšlenky, že žena je něco víc, je právě píčovina a důvod všech těch "feministických" cringe záležitostí. O tom feminismus není.

[11]: Lol, jako jo. Máš pravdu.

13 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 4. ledna 2017 v 13:10 | Reagovat

[12]: Nedám. Teda dám. Ale až pak. Chci bejt u toho.

[11]: Hra se slovíčky to je a sexismus v tom absolutně žádnej není, protože stavět někoho do sexuální role není urážlivé ani degradující.

Jak to vypadá, to článku vepíšu, že se jedná o parodii. Ach jo... umělec, který musí vysvětlovat své umění...!

14 stuprum stuprum | Web | 4. ledna 2017 v 17:13 | Reagovat

Výchozí myšlenka utlačovaného ženství (feminismu) spočívá na falokratickém mýtu (tedy že vládne falus). U mužů ve vztahu k ženám forma seduktivní převažuje nad formou produktivní. (Chcou ji vyprcat a nic víc.)
V ženách prý existují i jiné požadavky, převažuje forma produktivní.

"Z čeho budeme žít, Alfrede, když chodíš denně do hospody?!" "Však ještě dost zbyde na ty svůdné kalhotky, které sis v obchoďáku vyhlídla."

Genderové studie jsou strašně zajímavé, zvlášť dnes, kdy máme pět nebo kolik pohlaví. Oproti původním dvěma se zvýšil počet stran ve cvičebnicích.

15 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 5. ledna 2017 v 1:06 | Reagovat

[14]: Dá se to říct i tak, že chlap raději šuká a ženská raději buduje hnízdo? To je naprostá pravda.

16 stuprum stuprum | Web | 5. ledna 2017 v 6:22 | Reagovat

[15]: Nedá, na stránce 861 nás autor upozorňuje, že vyzrálý muž buduje hnízdo bok po boku s ženou - dokonce za cenu ztráty sexuální identity.

17 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 5. ledna 2017 v 11:20 | Reagovat

[15]: Není.

[16]: Ne vždycky. Už nežijeme v pravěku.

18 Nancy Nancy | Web | 6. ledna 2017 v 14:25 | Reagovat

picovina.
zena moze byt chciet zvodna aj preto ze chce mat sex s inou zenou.
to je pre feministky asi cekom zapeklity problem.
ale suhlasim s tebou, ze staviat niekoho (ci uz zenu alebo chlapa) do sexualnej role nie je degradujuce. bolo by to degradujuce, keby bol sex nieco hnusne a odporne, co nikto nerobi. proste taky, ako ho vnimaju tie tumblr special snowflakes feministky, o ktorych pise prazsky podes.
dobry clanok, pacil sa mi.

19 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. ledna 2017 v 18:24 | Reagovat

Problém je v tom, že žádná reklama neví, kde má střed. Souvisí to se zlatým řezem, myslím.

20 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 6. ledna 2017 v 19:06 | Reagovat

[18]: Děkuji

[19]: Nechápu, rozveď. Já myslím střed reklamy jako centrum dění, cílené publikum, ne nic s prostorem a kompozicí. Zlatý řez je věcí kompozice, ne?

21 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. ledna 2017 v 21:33 | Reagovat

[20]:
Reklama je subjektivní, její cílení se může míjet účinkem. Každá reklama má svou kompozici, více mnohdy působí věci podprahové a nikoli ty, co jsou přímo v ohnisku.

22 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 6. ledna 2017 v 21:42 | Reagovat

[21]: Chápu o něco více, ale celkově méně, takže rozváděj dále O_O

23 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. ledna 2017 v 21:56 | Reagovat

[22]:
Někdy méně je více.

24 Ja Ja | 8. ledna 2017 v 19:56 | Reagovat

Neříkám, že je tohle vždycky sexismus, záleží na tom v jakým kontextu se o tom mluví. No a tenhle článek je sexistickej a nikdo nemohl vědět, že to není myšlený vážně a podle logiky tohohle článku by 1 a 4 musely bejt sexismy proti mužům a zbytek proti ženám. To jsem chtěla říct.

25 Melkora Melkora | Web | 13. ledna 2017 v 15:51 | Reagovat

Ano! Pošahané feministky si myslí, že jsou lidské bytosti a mělo by se tak s nimi nakládat, nejen v reklamách.
To je velmi pošahaná myšlenka.

26 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 13. ledna 2017 v 16:35 | Reagovat

[25]: Máme svobodu nakládat s kým jak chceme, je-li to legální. Pokud se mu/jí to nelíbí, ať odejde, ale nic objektivně špatného na tom není. V reklamách tak s nimi nikdo nenakládá, protože tam nakládají jenom s ženskou, která se rozhodla prodat se firmě, která tu reklamu udělala.

27 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 10. března 2017 v 16:03 | Reagovat

Souhlasím s Nancy. Jinak mi osobně nepříjde sexistickej ani jeden tvůj příklad.

Jediný, co mě trochu vadí, kdyžuž jsme u těch reklam, sou polonahý ženský (chlapi málokdy, nevybavuju si) v reklamách na pc/nářadí/auta/atakdál. Já chci vidět výrobky, co nabízej, nahejch ženskejch je všude hromada. Chápu, kdyby to byla reklama na bordel, to pak jo. Ale na nářadí? Není to klamavá reklama? Přijedu do obchodu a nahý holky nikde. Všude jen chlupatý pantátové v upocenejch tílkách. -_-

28 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 10. března 2017 v 21:42 | Reagovat

[27]: Mně se samozřejmě také nezdají sexistické. Ale to, že se nám nezdá ani jeden příklad sexistický, neznamená, že se nenajde feministická uřvaná čůza, která to jako sexistické vezme.

29 Aa'esha Aa'esha | 11. března 2017 v 21:44 | Reagovat

Středem reklamy by měl být produkt, ne lidé. Říct jméno, co je produkt zač a jaká je cena. Nejlépe každou reklamu stejným hlasem. K tomu obrázek produktu. Tak by to mělo vypadat. To je ovšem samozřejmě zcela nereálné, jen pěkná představa.

30 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 11. března 2017 v 21:50 | Reagovat

[29]: Tobě představa takhle strohých reklam přijde pěkná? No to mě posol!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama